Příspěvky

Zobrazují se příspěvky z května 10, 2020

TV 5. třída (11. - 15. 5.)

Obrázek

TV 4. třída (11. - 15. 5.)

Obrázek

AJ 6. třída (11. - 15. 5.)

Obrázek
VE WORD KE STAŽENÍ ZDE V PDF KE STAŽENÍ ZDE NĚKTERÝM z VÁS SE POŘÁD PLETOU ČASY? - z minulých hodin známe v angličtině 2 časy: b) PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ - PRESENT CONTINUOUS - používáme u věcí, které se dějí PRÁVĚ TEĎ (dívám se na televizi, večeřím, učím se) - vždy POMOCNÉ SLOVESO ( AM, IS, ARE / 'M NOT, ISN'T, AREN'T) - vždy KONCOVKA „ING“ (I 'm watch ing TV now .) - často na konci věty slova NOW a nebo AT THE MOMENT (znamená, že se děje PRÁVĚ TEĎ) - slovíčka NOW nebo AT THE MOMENT mohou být i na začátku věty ( Now , I' m watch ing TV.) b) PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ – PRESENT SIMPLE - používáme u věcí, které se dějí PRAVIDELNĚ (pokaždé se dívám na televizi, každý den večeřím) - vždy bez POMOCNÉHO SLOVESA - vždy KONCOVKA „S“ nebo „ES“ u 3. osoby – ON, ONA, ONO (He watch es TV every day. ) - na konci věty slova EVERY a NĚJAKÝ ČAS (znamená např. KAŽDÝ DEN – every day) - na začátek vět

AJ 4. třída (11. - 15. 5.)

Obrázek
VE WORD KE STAŽENÍ ZDE V PDF KE STAŽENÍ ZDE Jak řekneme, že MÁME NĚCO RÁDI? - naučíme se sloveso LIKE (lajk) – znamená to mít rád - řekneme sloveso LIKE a věc, kterou máme rádi (např. svoji maminku) JÁ mám rád svou mamku. TY máš rád/a tvou mamku. MY máme rádi naši mamku. I like my mum. You like your mum. We like our mum. Jak ale řekneme, že NEMÁME NĚCO RÁDI? - naučíme se sloveso DON'T LIKE (dont lajk) – nemít rád - řekneme sloveso DON'T LIKE a věc, kterou nemáme rádi (např. pavouky) JÁ nemám rád pavouky. TY nemáš rád/a pavouky. MY nemáme rádi pavouky. I don't like spiders. You don't like spiders. We don't like spiders. Jak se ZEPTÁME – MÁŠ RÁD NĚCO ? - naučíme se pomocné sloveso DO (dů) – bude vždy v otázce - angličtina neřekne „ty máš rád pizzu?“, ale „máš ty rád pizzu?“ -

Matematika 9. třída (11. - 15. 5.)

Obrázek
VE WORD KE STAŽENÍ ZDE V PDF KE STAŽENÍ ZDE Matematika 9                                            11. – 15. 5. 2020 Milí deváťáci, tento týden si dokončíme učivo z kapitoly Finanční matematika. Do školního sešitu vypočítej: Pracovní sešit 148/ 3, 5,     149/ 6 – 10. A ještě si   udělej tuto matematickou rozcvičku a výsledky zase pošli. 1)     Následujících sedm čísel rozděl do tří skupin tak, aby součet čísel v každé skupině bylo číslo celé:                                 1,246    1,28    1,354    1,4    1,45    1,55    1,72 2)     Do výpočtu ( __________ + ____________) - ______________ vlož čísla 3,47      4,01    6,54    tak, aby výsledkem bylo celé číslo. 3)     Cena jedné SMS je 0,90 Kč a jedna minuta hovoru stojí Kč 3,60. V únoru jsi poslal 35 zpráv a provolal 15 minut. a) Kolik korun zaplatíš za SMS poslané v únoru? b) Kolik korun zaplatíš za únorová volání? c) Tvůj kredit byl Kč 150. Kolik korun t