ČJ 8. třída (27. 4. - 1. 5.)
Milí osmáci,
chtěla bych poděkovat velké většině z Vás za
poctivou a pravidelnou práci.
Tentokrát se podíváme na příslovečné určení a v
literatuře na začátek kritického realismu.
Ještě bych některé chtěla poprosit, aby mi úkoly
posílali do pátku, nejdéle do soboty. Ať se to nehromadí mně, ani Vám
(od většiny je do pátku mám a za to moc děkuji).
MLUVNICE
1)
zápis do školního sešitu https://youtu.be/PSeuY3I0NHs
Příslovečné určení
- rozvíjí sloveso, přídavné jméno nebo příslovce
- druhy:
1. místa - PUM - kde? kam? odkud? kudy?
-
př.: Prošel lesem.
2. času - PUČ - kdy? odkdy? dokdy?
-
př.: Odešel brzy.
3. způsobu - PUZ - jak? jakým způsobem?
- př.: Pracoval pilně.
4. míry - PU
míry - jak moc?
-
př.: Pracoval velmi pilně.
5. příčiny - PU příč. - proč? z jaké příčiny?
- př.: Navštívil kvůli bolestem lékaře.
6. účelů - PU úč. - proč? za jakým účelem?
- př.: Šel na nákup do samoobsluhy.
7. podmínky - PU podm. - za jaké podmínky?
-
př.: Procházel se za deště.
8. přípustky - PU příp. - i přes co?
-
př.: Šel za školu i přes zákaz.
2) cvičení 1. do školního sešitu
- pracovali: jak? i přes co? kde? kdy? jak moc? proč?
OFOŤ A POŠLI
3) cvičení 2. do školního sešitu - PUM, PUČ, PUZ, PU
míry, PU přípustky, PU podmínky, PU příčiny
- nakoupil v drogerii
- od večera nejedl
- cestoval pěšky
- kvůli chřipce nespal
- i přes rady odjel
- při bolesti trpí
- najedl se k prasknutí
OFOŤ A POŠLI
LITERATURA
1)
do literárního sešitu
KRITICKÝ REALISMUS
- kritika = hodnocení
- 19. st. - Francie
- v dílech - zobrazení skutečného světa
- důkladný popis prostředí a postav, líčení událostí, zkoumání duševního
stavu
- běžná mluva
- rozvoj románu
- hrdinové - úředníci, podnikatel, učitelé ...
- představitelé:
Francie - HONORÉ DE BALZAC
Anglie - CHARLES DICKENS
Rusko - NIKOLAJ VASILJEVIČ GOGOL
FJODOR MICHAJLOVIČ DOSTOJEVSKIJ
ANTON PAVLOVIČ ČECHOV
ÚKOL: Napiš si jména ruský představitelů i v
azbuce
OFOŤ A POŠLI
Mějte se hezky a v případě potřeby jsem na e-mailu
nebo na 608 810 367.
ŠK
Komentáře