ČJ 9. třída (27. 4. - 1. 5.)






Milí deváťáci,

srdečně Vás zdravím. Nedá mi to nepodělit se jednu myšlenku: je až neuvěřitelné, jak někteří dokážou dělat mrtvého brouka a nereagovat. Moje výzvy a upozornění zřejmě uvízly někde v éteru, žijí si svým vlastním životem a k určeným jedincům nedorazily. Zřejmě si dotyční myslí, že když se nemůžeme vidět a řešit věci tváří v tvář, problém neexistuje. Vyvedu Vás z omylu, není tomu tak.
Ale abych jen nelamentovala, většina z Vás pracuje skvěle, pravidelně a reaguje. Za to bych chtěla moc poděkovat. A většinou Vám to do e-mailu píšu.

Ještě o dvě věci bych Vás chtěla poprosit:
1) buďte pozornější při vypracovávání úkolů, při čtení jejich zadání, nebo mé změně zadání
2) odevzdávejte úkoly do pátku, nejdéle do soboty, aby se nedodělky nehromadily mně, ani Vám

MLUVNICE


1) zápis do školního sešitu
Samostatný větný člen
Kateřina se mi opravdu líbí. -  Kateřina, ta se mi opravdu líbí.
Budík byl nastaven na půl osmou ranní.
Libušku jsem měl nejraději.
U babičky bylo vždy napečeno.
 
OFOŤ A POŠLI


Oslovení
Zeptej se bratra, zda ti půjčí kolo. - Bratře, půjčíš mi kolo? Půjčíš mi kolo, bratře?
Zjišťoval jsem u Zbyňka, jestli si objednal tu novou vrtačku.
Maminka hubovala Martina, aby si nehrál s kamarády na silnici.
Učitel přikázal Dominikovi, ať si jde umýt upatlané ruce.


OFOŤ A POŠLI

2) PS 60/1 

POZOR, ZMĚNA ZADÁNÍ

- doplňte vynechaná písmena, čárky
- podtrhni vsuvky a odděl je jedním z možných způsobů
př.: Možná vám už tehdy řekl, že příští pondělí se hraje mistrovství světa a Arturovi, to je můj manžel, se díky jeho konexím podařilo zajistit ty nejlepší vstupenky.
NEBO
př.: Možná vám už tehdy řekl, že příští pondělí se hraje mistrovství světa a Arturovi (to je můj manžel) se díky jeho konexím podařilo zajistit ty nejlepší vstupenky.
NEBO
př.: Možná vám už tehdy řekl, že příští pondělí se hraje mistrovství světa a Arturovi - to je můj manžel - se díky jeho konexím podařilo zajistit ty nejlepší vstupenky.

- STUDENTI určí i druhy VV
  1. předmětná


OFOŤ A POŠLI
 

3) STUDENTI - PS 60/2 - doplnit čárky (nemusí být v každé větě)
     NESTUDENTI 61/1a - doplnit chybějící písmena


OFOŤ A POŠLI
 

Hezký týden.
                      ŠK

Komentáře