ČML 6 (14. - 17. 4.)

KAPITOLY z NAŠÍ HISTORIE
- máme tu první úkoly z ČML, zatím jste měli čas se rozkoukat a pročíst učivo (ODKAZ NA UČIVO ZDE)

 - odevzdej DO neděle 19. dubna na fanta@zs-pecka.cz
a) můžeš psát rovnou do tohoto souboru a pak ho poslat mailem
b) můžeš text vytisknout, vyplnit ručně a poslat ofocené mailem
c) můžeš na papír psát čísla otázek a odpovědi, ofocené poslat mailem


--------------------------------------------------------------------------------
                                                                                                                       Jméno:                      
1) Řekli jsme si, že my Češi jsme směsice více národů a kmenů. Které 3 hlavní?

2) Kdo jsem?
Šířil jsem v Čechách křesťanství, ale zavraždil mě vlastní bratr. =                                                                      
Byl jsem první český král za pomoc německému císaři. =                                                                                   
Díky mně se roku 1212 stalo z naší země České království. =                                                                            
Železnou jízdou jsem rozdrtil Maďary – říkali mi „železný a zlatý“. =                                                              
V Kutné hoře jsem začal razit Pražské groše. =                                                                                                  
V cizině mě obdivovali, ale v Čechách ne – neuměl jsem ani česky.                                                                 
Své jméno jsem dal řadě míst a staveb v Čechách. Říkali mi tu „otec vlasti“.                                                   
Po tátovi jsem toho hodně zdědil, ale taky hodně propil. Nebavilo mě kralovat.                                               
Vadilo mi, že církev nemluví pravdu a přes odpustky tahá z lidí peníze.                                                           
Neměl jsem jedno oko, ale zato jsem neprohrál jedinou bitvu.                                                                          
Byl jsem husita, ale dokonce mě zvolili králem.                                                                                                
3) Kdy dostali Češi do znaku lva? Za kterého krále to bylo?


4) Kdo a kde zavraždil sv. Václava?



5) Kteří 2 čeští králové zemřeli v bitvě? Kdy a kde? (1 Přemyslovec a 1 Lucemburk)



6) Co nechal postavit Karel IV.? (aspoň 4 věci)


7) Kde a kdy byl upálen Mistr Jan Hus?





















stáhnout ve wordu můžete ZDE



Komentáře