ČJ 7. třída (18. - 22. 5.)
Ahoj,
kluci,
s dalším týdnem
přicházejí další úkoly. Do videa mi zasáhlo školní zvonění (ke konci), tak
video nevypínejte a poslechněte si ho až do konce ;-) Aspoň se budete cítit
jako ve škole :-) Už se vám určitě
stýská :-)
MLUVNICE
-
video https://youtu.be/2qcF0T_uJ6k
1)
PS
49/2 a – změň přívlastek shodný na neshodný
-
př.: záře slunce
OFOŤ A POŠLI
2)
PS 49/2 b – změň
přívlastek neshodný na shodný
-
př.: březové listí
OFOŤ A POŠLI
3)
PS
49/3
– vymysli 3 věty (alespoň 5 slov) s přívlastkem vyjádřeným přídavným
jménem přivlastňovacím ( - př.: Na stole se objevil Petrův úkol.) –
přívlastek podtrhni
OFOŤ A POŠLI
LITERATURA
1)
Zápis do literárního sešitu
JAN
AMOS KOMENSKÝ
1592 - 1670
- rodiště -
v Nivnici, nebo v Uherském Hradišti, nebo v Komně (vše Morava) –
není přesně doloženo
- zemřel v Naardenu
(Holandsko)
- studoval na
bratrských školách v Přerově, ve Strážnici, na univerzitách v Herbornu a
Heidelbergu (Německo)
- učitel v Přerově a
Fulneku
- kazatel Jednoty bratrské
-v r. 1629 - odchod do
Polska (politicko-náboženské důvody)
- hodně cestoval (zván
do zahraničí jako pedagog)
- založil akademii v
Anglii, působil v Uhrách, Švédsku
- psal učebnice v různých jazycích (češ., pol.,
angl., švéd.)
- od r. 1654 - v Holandsku
Díla
Labyrint
světa a ráj srdce
Velká
didaktika - zásady, jak vyučovat
Informatorium
školy mateřské - pro matky (výchova dětí v předškolním
věku)
Svět
v obrazech - učebnice
Škola
hrou
Poklad jazyka českého - slovník - shořel v Lešně (Polsko)
2) ÚKOL:
-
přečíst -
čítanka – s. 147 – 149 – zodpovědět otázky:
1)
Které učební metody se Komenskému
nelíbily (co považoval za nesmyslné)?(1. část textu)
2)
Komenský určil několik stupňů
vzdělávání. Zkus je v textu najít a vypsat. (2. část textu)
3)
Kdo by podle Komenského měl mít právo na
vzdělání? (3. část)
4)
vyhledej, co znamenají slova: škamna,
karcer
OFOŤ A POŠLI
Hezký týden.
ŠK
Komentáře