ČJ 7. třída (18. - 22. 5.)






Ahoj, kluci,
s dalším týdnem přicházejí další úkoly. Do videa mi zasáhlo školní zvonění (ke konci), tak video nevypínejte a poslechněte si ho až do konce ;-) Aspoň se budete cítit jako ve škole :-)  Už se vám určitě stýská :-)


MLUVNICE
-          video https://youtu.be/2qcF0T_uJ6k

1)      PS 49/2 a – změň přívlastek shodný na neshodný
-          př.: záře slunce
OFOŤ A POŠLI

2)       PS 49/2 b – změň přívlastek neshodný na shodný
-          př.: březové listí
OFOŤ A POŠLI

3)      PS 49/3 – vymysli 3 věty (alespoň 5 slov) s přívlastkem vyjádřeným přídavným jménem přivlastňovacím ( - př.: Na stole se objevil Petrův úkol.) – přívlastek podtrhni
OFOŤ A POŠLI





LITERATURA
1)      Zápis  do literárního sešitu
JAN AMOS KOMENSKÝ
1592 - 1670
- rodiště - v Nivnici, nebo v Uherském Hradišti, nebo v Komně (vše Morava) – není přesně doloženo
- zemřel v Naardenu (Holandsko)
- studoval na bratrských školách v Přerově, ve Strážnici, na univerzitách v Herbornu a Heidelbergu (Německo)
- učitel v Přerově a Fulneku
- kazatel Jednoty bratrské
-v r. 1629 - odchod do Polska (politicko-náboženské důvody)
- hodně cestoval (zván do zahraničí jako pedagog)
- založil akademii v Anglii, působil v Uhrách, Švédsku
-  psal učebnice v různých jazycích (češ., pol., angl., švéd.)
- od r. 1654 - v Holandsku
Díla
Labyrint světa a ráj srdce
Velká didaktika - zásady, jak vyučovat
Informatorium školy mateřské - pro matky (výchova dětí v předškolním věku)
Svět v obrazech - učebnice
Škola hrou
Poklad jazyka českého - slovník - shořel v Lešně (Polsko)

2)      ÚKOL:

-          přečíst - čítanka – s. 147 – 149 – zodpovědět otázky:
1)      Které učební metody se Komenskému nelíbily (co považoval za nesmyslné)?(1. část textu)
2)      Komenský určil několik stupňů vzdělávání. Zkus je v textu najít a vypsat. (2. část textu)
3)      Kdo by podle Komenského měl mít právo na vzdělání? (3. část)
4)      vyhledej, co znamenají slova: škamna, karcer
OFOŤ A POŠLI

Hezký týden.   







  ŠK

Komentáře